Στ’ αλήθεια, είναι ο Σεφερλής το πρόβλημα;

Η νέα σειρά που παρουσίασε ο Μάρκος Σεφερλής στην ελληνική τηλεόραση, πέρα από σάλο και ατέλειωτο debate, δεν πρόσφερε κάτι καινοφανές, με δεδομένο ότι γνωρίζουμε την «πένα» και την προσέγγιση του δημιουργού, σε ό,τι αφορά την κωμωδία.

Σεξιστικός λόγος, ομοφοβία, «αστεία» που αφορούν τα φύλα, το γένος και τη σεξουαλικότητα αποτελούν τα βασικά εργαλεία «κωμωδίας» του Σεφερλή εδώ και -τουλάχιστον- μια δεκαετία. Δανείζομαι την ατάκα του εξαιρετικού Μάκη Παπασημακόπουλου στο Film Pit Podcast, η οποία στα μάτια μου αποτελεί και την ουσία του πράγματος. «Ο Σεφερλής είναι ο εκφραστής του σύγχρονου alt right στη χώρα μας».

Όλη η ουσία σε 12 λέξεις. Το Δελφινάριο γεμίζει κάθε καλοκαίρι με χιλιάδες θεατές, είναι μονίμως sold out για να δουν τον καλλιτέχνη να αραδιάζει κρυάδες. Σταθερά τα νούμερά του έχουν καρικατουρέ γκέι, ένα στερεότυπο που η ελληνική κοινωνία θα έπρεπε να έχει αποβάλει εδώ και δεκαετίες, αλλά φευ…

Εδώ βέβαια, θα μου πεις, και θα έχεις δίκιο, ότι ακόμα και για τη θέση της γυναίκας πέφτουν στο τραπέζι αστεία που αφορούν την ισότητα ή το πόσο κυρίαρχη μπορεί να είναι με το σώμα της. «Η βότκα είναι το λιπαντικό που βοηθά τις γυναίκες να κατεβάσουν το βρακί τους», έγραψε στη νέα του σειρά ο Σεφερλής. «Είδα έναν βιαστή, έτρεξα, έτρεξα αλλά δεν τον πρόλαβα», έβαλε στο στόμα μιας γυναίκας το κείμενό του. «Πολύ αστείο», ειδικά στις μέρες μας, που το #metoo και οι καταγγελίες για κακοποιημένες γυναίκες παίρνουν μορφή χιονοστιβάδας.

Ωστόσο, το πρόβλημα είναι το κείμενο; Ή μήπως το κανάλι που το πρόβαλε; Μηδέν στα δύο. Το πρόβλημα, το ζητούμενο και το ανησυχητικό είναι το 15% που είδε το πρώτο επεισόδιο και γέλασε με την «κωμωδία». Δεν ξέρω πως να τονιστεί ότι είναι τρομακτικά ανησυχητικό ότι 1/5 Έλληνες είδαν τον Σεφερλή να σερβίρει τα ίδια και τα ίδια. Στην ουσία, τον επικρότησε που τα έγραψε, αφού δεν περιμέναμε διαφορετική γραφή από ό,τι μας είχε συνηθίσει τα τελευταία δέκα χρόνια.

Ένας στους πέντε. Δεν το χωράει ο νους. Ένας στους πέντε, τουλάχιστον, βλέπει ένα τέτοιο προϊόν και γελάει, θεωρώντας το αστείο. Κάπου εκεί, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν υπάρχει ελπίδα να αλλάξει ρότα αυτός ο τόπος. Θα παραμείνει προσκολλημένος στη δεκαετία του ’50, όπου η γυναίκα όφειλε να είναι ταγός του άντρα, οι γκέι είναι περίπου κάτι σαν αρρώστια και ο Έλληνας είναι ο επιούσιος λαός που «όταν έφτιαχνε Ακρόπολες, οι Ευρωπαίοι ήταν στα δέντρα και έτρωγαν βελανίδια».

Κάπου διάβασα, ότι θα πρέπει να επέμβει το ΕΣΡ και να «κόψει» τη σειρά. Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω. Αμέσως μόλις συμβεί, αυτό το 15%, θα μετατρέψει τον Σεφερλή σε ήρωα που εκδιώχθηκε από τη σέχτα των γκέι και των λοιπών που επιβουλεύονται την καθαρότητα του Έλληνα και την αντριοσύνη του. Η λύση θα ήταν το 15% να γίνει την επόμενη εβδομάδα 5% και την μεθεπόμενη 0%, για να δοθεί το μήνυμα, ότι αυτή η κωμωδία δεν είναι αστεία. Αλλά όσο υπάρχει αυτό το 15%, το πρόβλημα δεν θα είναι ο Σεφερλής και ο κάθε Σεφερλής, αλλά όσοι τον βλέπουν, τον παραδέχονται και γελούν με τα γραφόμενά του…

Ακούστε το τελευταίο επεισόδιο του Sports Journeys, αλλά και όλα τα επεισόδια των δύο κύκλων, εδώ.

Photo Credits: ant1news,gr