Ο Τάσος και οι ταμπέλες…

Τάσος Ξιαρχό. Μέχρι και σήμερα το πρωί, το όνομα μού ήταν παντελώς άγνωστο. Ίσως γιατί ακολουθώ στα Social Media από ελάχιστους, έως κανέναν «Influencer».

Επιτρέψτε μου, ανοίγω παρένθεση. Τί πάει να πει influencer; Κάποιος που επηρεάζει, κάποιος που επιδρά. Μάλιστα. Έχετε ποτέ συνειδητοποιήσει πόσο σοβαρό είναι κάτι τέτοιο; Ο κόσμος που τον ακολουθεί, μπορεί να διαμορφώσει απόψεις και τον τρόπο ζωής του, «επηρεαζόμενος» από τον τρόπο ζωής και τις δημοσιεύσεις ενός ατόμου. Άρα, ένας άνθρωπος που ακολουθείται από το ευρύ κοινό, σκέφτομαι με το μικρό μου μυαλό, πως θα έπρεπε να είναι εξαιρετικά προσεκτικός στις τοποθετήσεις, αφού «εκ της συμβάσεως», ως Influencer, επηρεάζει. Πολλώ δε μάλλον, όταν στο κοινό τους μπορεί να βρίσκονται παιδιά και έφηβοι, που «παραδειγματίζονται» από ό,τι βλέπουν στο προφίλ τους, δημιουργώντας -σε πλείστες όσες περιπτώσεις- μια επίπλαστη εικόνα για τη ζωή, την επιτυχία, την ευτυχία κτλ.

Κλείνει η παρένθεση. Ο Τάσος Ξιαρχό αποφάσισε, διότι προφανώς το βρήκε αστείο ή engaging όπως λένε στη γλώσσα του digital marketing, να τραβήξει βίντεο μια κοπέλα, σχολιάζοντας τη σωματοδομή της. Συζητάμε δηλαδή πως ένας άνθρωπος αποφάσισε να «εκθέσει» έναν άλλον άνθρωπο στα Social Media, κάνοντας κριτική για τα κιλά του. Και μάλιστα, ίσως αυτό να είναι ακόμα χειρότερο αν μου επιτρέπετε, χωρίς ο άνθρωπος που δέχεται bullying να το γνωρίζει, ή να μπορεί να αντιδράσει!

Κάπου εδώ έρχεται η δύναμη των Social Media, αλλά και του υπάρχοντος οικονομικού συστήματος. Ο Τάσος Ξιαρχό βιοπορίζεται, ή καλύτερα βγάζει το παντεσπάνι του για να μας προβάλει ακόμα περισσότερο το πλούσιο life style του, μέσω χορηγών. Μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, μόνο μια εταιρεία απέσυρε την οικονομική στήριξη στον «influencer». Το μήνυμα για να γίνει σαφές, μάλλον χρειάζεται μαζικά unfollow, έτσι ώστε να μην είναι πια… influencer.

Από εκεί και πέρα, ξεκινά ακόμα μια κουβέντα, η οποία άνοιξε στο twitter της τελευταίες ώρες. Ο ίδιος ο Τάσος Ξιαρχό, έχει πέσει θύμα bullying παλιότερα, άρα έχει βρεθεί στη θέση του θύματος. Πώς είναι δυνατόν ο ίδιος άνθρωπος να γίνεται θύτης; Και το επιχείρημα που έθεσε στην «συγγνώμη» του, περί αυθορμητισμού δηλαδή, συγχωρείστε με, αλλά δεν ευσταθεί, για να μην γράψω κάτι ακόμα χειρότερο.

Όταν κάποιος θεωρείται δημόσιο πρόσωπο, έτσι λέγαμε τους influencers το ’90, οφείλει να είναι διπλά και τριπλά προσεκτικός με τον «αυθορμητισμό» του, αφού οποιαδήποτε «γκέλα» μετράει περισσότερο, με δεδομένη την αποδοχή του από το ευρύ κοινό. Επίσης, όσο εύκολα κάποιος μπορεί να παραδέχεται, να αποθεώνει, να ακολουθεί κάποιον, εξίσου εύκολο, ου μη και θεμιτό, είναι να αλλάξει άποψη για κάποιον, αν υπερβεί τα όρια. Βέβαια, δυστυχώς, στη γωνιά αυτή της υφηλίου, αν αλλάξεις γνώμη «είσαι κωλοτούμπας», αν παραδεχθείς πως βλέπεις κάτι καλό στην απέναντι… ομάδα από αυτή που υποστηρίζεις είσαι «προδότης» και «πουλημένος».

Απλά παραδείγματα; Αν ψηφίζεις συγκεκριμένο κόμμα, τότε ό,τι κάνει είναι καλό, αφού σε αντίθετη περίπτωση βρίσκεσαι εκτός γραμμής. Μην ψαχτείτε πολύ, θα δείτε, πως το ίδιο ακριβώς ισχύει σε πλείστους όσους από τους τομείς της κοινωνικής μας ζωής. Γενικώς, μας αρέσει να φοράμε ταμπέλες και τις υπερασπιζόμαστε τυφλά… Ακόμα κι αν βαθιά μέσα μας, έχουμε διάθεση να κάνουμε κριτική, να διαφωνήσουμε, ή τέλος πάντων να εκφραστούμε εκτός… γραμμής…

Ακούστε το τελευταίο επεισόδιο του Sports Journeys, αλλά και ολόκληρη την πρώτη σεζόν εδώ.

Photo Credits: tovima.gr