Γύρος Γαλλίας: Κορωνοϊού επιτρέποντος

Ο 107ος Ποδηλατικός Γύρος Γαλλίας εκκινεί επίσημα σήμερα από τη Νίκαια, λίγες ώρες μετά την ένταξη της τελευταίας σε καθεστώς κόκκινου συναγερμού εξαιτίας των αυξημένων κρουσμάτων κορωνοϊού.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το φετινό Tour είναι ιδιαίτερο για πολλούς και διάφορους λόγους, οι οποίοι αφορούν τόσο το αγωνιστικό όσο και το «πολιτικό» κομμάτι της διοργάνωσης. Να θέσουμε όμως μία κοινή βάση στην κουβέντα μας, που λέει ότι καλώς διεξάγεται το μεγαλύτερο ποδηλατικό γεγονός της χρονιάς. Δίχως αυτό, αρκετές ομάδες θα αντιμετώπιζαν χειρότερο πρόβλημα ρευστότητας και κατ’ επέκταση εκατοντάδες εργαζόμενοι θα έμεναν χωρίς δουλειά! Ηδη, McLaren και CCC αποσύρονται από τα χορηγικά πακέτα στο τέλος του 2020 ελέω ζημίας.

Προχωράμε παρακάτω. Το ότι ο Γύρος ξεκινά, δεν σημαίνει πως θα ολοκληρωθεί, όσο και αν η ASO σε συνεργασία με τη UCI, τροποποιούν τους κανονισμούς γύρω από τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Η Γαλλία αντιμετωπίζει ένα δεύτερο κύμα έξαρσης Covid-19 το τελευταίο διάστημα, η Νίκαια όπου εκκινεί το Tour είναι σε κατάσταση κόκκινου συναγερμού, ενώ κι άλλες περιοχές που θα επισκεφτεί το πελοτόν βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση. Οπότε, τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο, παρότι η «φούσκα» που έχει δημιουργηθεί παρέχει κάποια ασφάλεια…

Η διαδρομή σε τίτλους

Στα 21 ετάπ των προσεχών τριών εβδομάδων, θα δούμε 3.484 χιλιόμετρα, τέσσερα περισσότερα συγκριτικά με πέρσι. Υπάρχουν 29 ανηφόρες (HC, 1ης, 2ης, 3ης και 4ης κατηγορίας) στους πέντε ορεινούς όγκους της χώρας, που μοιράζονται ως εξής: 13 στις Αλπεις, 7 στο Μασίφ Σεντράλ, 5 στα Πυρηναία, 3 στο Γιούρα και 1 στα Βόσγια Όρη. Τέλος, υπάρχει ένα ατομικό χρονόμετρο (36,2 χλμ.), στο προτελευταίο ετάπ, με ανηφορικό τερματισμό στο Λα Πλανς ντε Μπελ Φιγ, ενώ αφαιρέθηκε το ομαδικό.

Ο σχεδιασμός κρίνεται ιδιαιτέρως «ύπουλος», με τις Αλπεις να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην κατάκτηση της κίτρινης φανέλας. Εκεί θα φιλοξενήσουν 13 ανηφόρες, ανάμεσά τους τον Γκραν Κολομπιέρ που επιστρέφει μετά το 2017 (15ο ετάπ) και το Κολ Ντε Λα Λοζ (17ο ετάπ-βασιλικό). Τα πρώτα τεστ έρχονται νωρίς: στο 4ο με ανηφορικό τερματισμό στο Ορσιέρ Μερλέ (7,1 χλμ.-6.7%) και στο 6ο με φινάλε στην ανάβαση του Μον Ιγκουάλ. Εκεί θα γίνει η πρώτη εκτίμηση αναφορικά με την κατάσταση των φαβορί.

Ακολούθως, τα υψόμετρα θα ανέβουν και πάλι προς το τέλος της πρώτης εβδομάδας στα Ατλαντικά Πυρηναία. Αμέσως μετά έρχεται το πρώτο ρεπό και τα δύο μεταβατικά ετάπ στις ακτές του Ατλαντικού, όπου οι άνεμοι θα παίξουν τον δικό τους ρόλο. Στα τρία τελευταία ετάπ της δεύτερης εβδομάδας (13ο-14ο-15ο) θα πραγματοποιηθεί το τελικό ξεσκαρτάρισμα στη γενική, για να ακολουθήσει η μάχη στις κορυφές του Κοτ 2000, του Κολ Ντε Λα Λοζ και στο 18ο ετάπ με τις πέντε ανηφόρες.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι για πρώτη φορά στα χρονικά του Γύρου Γαλλίας, τα τρία πρώτα ετάπ διεξάγονται στην ίδια πόλη (Νίκαια). Μάλιστα, οι διοργανωτές φρόντισαν να τεστάρουν από πολύ νωρίς τα πόδια των σπρίντερ, τοποθετώντας από τις πρώιμες μέρες ανηφορικά περάσματα. Γενικότερα, εγγυημένο πρωταγωνιστικό ρόλο οι «γρήγοροι» της παρέας θα έχουν μονάχα σήμερα, στο 19ο ετάπ και στο Παρίσι.

Τα πρόσωπα

Η Jumbo Visma με την επιβλητική παρουσία της στους αγώνες προετοιμασίας έστρεψε όλα τα βλέμματα πάνω της. Ο Πρίμοζ Ρόγκλιτς είναι ο αρχηγός, έχοντας γύρω του μία εξαιρετικά ικανή και φορμαρισμένη ομάδα, με τους Μπένετ και Κους να δίνουν τα διαπιστευτήριά τους σε Ντοφινέ, Πιεμόντε και Λομβαρδία. Ο Τομ Ντιμουλάν υπάρχει ως εναλλακτική σε περίπτωση που κάτι στραβώσει, διότι ας μην ξεχνάμε ότι ο Σλοβένος πρωταθλητής έρχεται με ενοχλήσεις από την πτώση στο Ντοφινέ. Πάντως, ο Ολλανδός έδειξε να ανταποκρίνεται χωρίς πρόβλημα στον ρόλο του βοηθού στο Tour De L’Ain.

H Ineos διαθέτει έναν και μοναδικό αρχηγό φέτος, που ακούει στο όνομα Εγαν Μπερνάλ (περσινός νικητής). Ο νεαρός Κολομβιανός έδειξε ότι βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση από την παλιά φρουρά –Τόμας, Φρουμ- πήρε το χρίσμα από τον Μπρέιλσφορντ, μαζί με μία πολύ δυνατή ομάδα υποστήριξης, που περιλαμβάνει τον Ρίτσαρντ Καραπάζ, τον Πάβελ Σιβάκοφ και τον Τζόναθαν Καστροβιέχο. Οι δύο πρώτοι μπορούν να αναλάβουν πρωταγωνιστικό ρόλο αν κάτι πάει στραβά.

Ζουλιάν Αλαφιλίπ (Dequenick Quick Step), Ρομέν Μπαρντέ (AG2R) και Τιμπό Πινό (FDJ) αποτελούν τα τρία βασικά χαρτιά των Γάλλων για την πρώτη κατάκτηση της κίτρινης φανέλας μετά το 1985! Η κατάσταση του πρώτου δεν είναι ξεκάθαρη, ο δεύτερος έχει ήδη συμφωνήσει με την Sunweb για την επόμενη διετία, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί μην πιέσει τα πόδια του, την ώρα που ο τρίτος δηλώνει πιο έτοιμος από ποτέ! Θα φανεί…

Η Μovistar αποτελεί ένα ξεχωριστό κεφάλαιο. Απαλλαγμένη από τον «πονοκέφαλο» του διαχωρισμού μετά την αποχώρηση Κιντάνα και Λάντα, ταξίδεψε στη Γαλλία με ξεκάθαρους ρόλους. Ο 25χρονος Ενρικ Μας αποτελεί το βασικό χαρτί για τη γενική, με τον Αλεχάντρο Βαλβέρδε στον γνώριμο ρόλο του ηγέτη και τον Μαρκ Σολέρ ως βασικό πυλώνα στήριξης των δύο στα ανηφορικά ετάπ.

Πέραν των ανωτέρω κυρίων, στο πελοτόν βρίσκονται ο ορεξάτος Νάιρο Κιντάνα (Arkea, δίχως δυνατή ομάδα υποστήριξης), οι σπεσιαλίστες των υψομέτρων Χιγκίτα και Μαρτίνες (EF Pro, υπό την καθοδήγηση του Ουράν), ο μαχητής Λάντα (Bahrain, πρώτη φορά στην καριέρα του ως αρχηγός χωρίς… αστερίσκους), ο Λόπες (Astana), οι έμπειροι Πορτ και Μόλεμα (Trek, συν-αρχηγοί) και μία σειρά δυνατών ανηφοριστών που μπορούν να ανακατέψουν την τράπουλα.

Βέβαια, με την τροπή που πήρε η χρονιά εξαιτίας του κορωνοϊού, χωρίς φυσιολογική ροή αγώνων στα πόδια των ποδηλατών και όλα τα… παρελκόμενα (π.χ. τραυματισμοί στο Ντοφινέ), όλα είναι ανοιχτά. Ας μην ξεχνάμε ότι στην ποδηλασία εμπεριέχεται το στοιχείο του απρόβλεπτου, όπως μια κακοκαιρία που μπορεί να κόψει ένα ετάπ και να διαμορφώσει καταστάσεις…

Ακούστε το τελευταίο επεισόδιο του Sports Journeys. Όλόκληρη την πρώτη σεζόν, θα τη βρείτε εδώ.